Център “Амалипе” проведе проучване сред ромските жени относно информираността им за домашното насилие – какво научихме?

През ноември 2020 г. Център “Амалипе” проведе проучване сред 40 ромски жени относно домашното насилие. Това бе направено в изпълнение на проект PATTERN (Prevent And combaT domesTic violEnce against Roma womeN).    Какво научихме? Възприемането на ромските жени за домашно насилие е тясно свързано с възприемането на пола в ромската общност. По същото време това не […]

Read More

Министър Вълчев откри първите STEM центрове в Шумен и Зелена морава

  Инвестициите в образователната инфраструктура трябва да бъдат приоритет през следващите години като бъде запазено и поетапното увеличаване на учителските заплати до ниво поне от 125% от средната работна заплата. СТЕМ центрове ще бъдат изградени във всички училища. Образователните медиатори играят ключова роля за ефективната работа с родителите от уязвимите групи и тяхната позиция ще […]

Read More

Министър Вълчев ще открие първия STEM център в СУ “Трайко Симеонов” гр.Шумен

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев ще открие първия STEM-център в СУ “Трайко Симеонов” гр.Шумен на 26-ти февруари. Той е създаден по Националната програма “Изграждане на училищна STEM среда”. СУ “Трайко Симеонов” е близко до домовете и до сърцата на своите учениците, защото най-доброто училище е най-близкото училище! Прилагайки модела на етнически  смесения състав […]

Read More

Продължава борбата на Център “Амалипе” срещу домашното насилие спрямо ромските жени

Домашното насилие е стереотипизирана тема, свързана с много табута и предразсъдъци. Доскоро въпросът за домашното насилие не беше отчитан като проблем, главно заради патриархалната насоченост на българското общество. През 2016 г.е приет Закон за равните възможности за жените и мъжете. Той регламентира институционалния механизъм за равенство на жените и мъжете, но остават много неуредени въпроси.  […]

Read More

Училището в село Зелена морава: малки планински истории за големи хора

Един от първите училищни STEM-центрове ще бъде открит в ОУ “Христо Ботев”, с. Зелена морава, община Омуртаг на 26 февруари 2021.Той е създаден по Националната програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Училището, което обучава деца от 9 села и махали от Омурташкия балкан, е пример за педагогическите чудеса, които десетки училища в селските райони, обучаващи […]

Read More

Образователни медиатори отбелязаха Деня на майчиния език

с. Караджово “Отбелязването на “Деня на майчиния език” цели да покаже езиковото многообразие”, сподели Бойчо Кочев – Образователен медиатор в с. Караджово. Езикът е основен фактор за нашата идентичност, начин за запазване и развиване на нашите традиции, но и предаването им на следващите поколения. Майчиният език на всеки човек е свещен – почитайте, учете и […]

Read More

Център Амалипе проведе петия уебинар за ученици наставници

На 15ти февруари от 14ч. се проведе петото обучение от серията уебинари, които Център „Апалипе“ организира, като част от Лидерска програма за развитие на капацитета на учениците наставници. Тази инициатива е част от проект „Всеки ученик ще бъде отличник-3“, финансиран от фондация Тръст за социална алтернатива. Първата изненада за нашите ученици наставници бяха победителките от […]

Read More

Център за развитие на общността гр. Стражица отбеляза Св. Валентин

И тази година образователният медиатор Ирена Михайлова към ЦМЕДТ “Амалипе” проведе кампания по повод „Св.Валентин”. Тя отбеляза деня заедно с Ученическия съвет на СУ ”Ангел Каралийчев” гр. Стражица. Учениците изработиха хартиени сърчица, на които написаха послания и изработиха дърво на любовта. Тази година в кампанията се включиха учениците от 8б клас и председателят на Ученическия съвет. […]

Read More

Училищата могат да върнат присъствено всички класове, в които има само една паралелка, още от понеделник – 15 февруари (допълнена)

Училищата, в които V, VI, IX, X и XI клас са с по една паралелка, могат да възстановят присъственото обучение още от понеделник (15.02) или вторник (16.02). Също така продължава присъственото обучение за всички начални класове, както и за VII, VIII и XII клас. Това се предвижда в Заповед на Министъра на здравеопазването, която допълва […]

Read More

Училищата с малък брой ученици и Ковид-19 пандемията: статистика и отвъд нея

В 501 училища целият прогимназиален етап е съставен от по-малко от 50 ученици. В тях клас и паралелка съвпадат, като за съответния прогимназиален клас има една паралелка, в повечето от случаите – маломерна,, а понякога дори слята с друг клас. Подобно е положението в 289 училища, обучаващи ученици от средна степен, в които петте гимназиални […]

Read More
Page 85 of 118« First...102030...8384858687...90100110...Last »