Интеркултурно Образование

Ромско Образование

НУ „Иван Вазов“- гр. Дългопол „По пътя към знанието чрез духа, традициите, нравите и бита на българщината: “Гергьовден” и „Едерлез“

„ГЕРГЬОВДЕН“ И „ЕДЕРЛЕЗ“ На 27 май Начално училище „Иван Вазов“ – гр. Дългопол посрещна гости от Средно училище „Любен Каравелов“ – гр. Варна и Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ – с. Блъсково. Трите училища са иновативни. Работят съвместно по проект към ЦМЕДТ “АМАЛИПЕ”. На обменната визита домакините показаха материалната си база, средата, обстановката, […]

Read More

Съвместен тематичен педагогически съвет на учителите от Галиче, Селановци и Търнава „

„Учене, заради самото учене или подготовка за реалния живот?” Това беше въпросът, на който търсеха отговор 60 педагози от училища на Северозапада. В изпълнение на планираните съвместни дейности по проект „Всеки ученик ще бъде отличник – фаза 2″ към Център АМАЛИПЕ на 16 март 2018 в ОУ „Н.Й.Вапцаров”с.Селановци се събраха всички учители на училищата от СУ […]

Read More

Националното сдружение на общините подкрепи създаването на обединени училища по време на годишната среща с общински експерти

Голямата част от общините имат желание да подкрепят основните училища в селата да се трансформират в обединени, т.е. обучаващи ученици от 1 до 10 клас. Посоченото се отнася най-вече до селата, в които живеят по- консервативни групи роми, турци, българомохамедани и други, при които девойките рядко продължават в средна степен на образование. Националното сдружение на […]

Read More

Училището – медиатор за приобщаване на учениците от ромски етнос

Станка Коева, ОУ „Отец Паисий”, с. Равна гора Училището е институция за социализация на подрастващите. То не е просто и само място за обучение, за преподаване и оценяване. То е център, който организира процесите на социализацията в сътрудничество с всички граждански структури. Този център ще бъде действащ, ако проявява всекидневна активност, ако работещите в него […]

Read More

Личностно развитие на учениците от ромски произход и намаляване на отпадането им от училище чрез неизползвани възможности за общуване и социализация

инж. Цонка Жиговечка, Дияна Янкова, ОУ „П.Волов”, гр. Пловдив   Факт е, че в България от дълго време живеят относително постоянен и неголям брой етнически групи. В годините на социализма тези деца са били лишени от възможността да научат нещо за себе си, за етническата група, за историята, културата и приноса и в развитието на страната. […]

Read More

Mотивиране за учебна работа на учениците билингви, обучавани в мултикултурна среда

Светла Доврамаджиева, ОУ,,Добри Войников’’, с. Каменар, общ. Варна Училището трябва да носи на ученика умствено удовлетворение и радост в сърцето Я. А. Коменски Учителят е един от първите, който въвежда децата в света на знанията. Както и в новия социален живот, пълен с непознати дейности и хора. С това нараства учителският дълг как познанието да […]

Read More

Езиковото образование на деца от етнически малцинствени общности – мисия на учителя и на цялото българско общество

  Учителската професия в „цивилизацията на знанието” „Аз съм учител” – една мисъл на Дж. Шлатър, която ще „допиша” в нов контекст „Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бога за това!” (Канфийлд, Хансен 1997: 176).– пише Дж. Шлатър в едно от най-вдъхновяващите есета за образованието. Тези думи сякаш „казват” всичко за мисията на […]

Read More

Въздействието на Програма „Намаляване на отпадането на ромски деца от училище” върху възпитателно-образователния процес в мултикултурна училищна среда

Таня Ванова, ЦМЕДТ ” Амалипе” Динамиката на времето, в което живеем, ни поставя пред много предизвикателства. Необходимо е да имаме ясна представа как организираме образователното пространство, как конструираме педагогическото взаимодействие, кои са най-устойчивите принципи в нашата работа и как постигаме образователните цели.Едно от предизвикателствата на нашето съвремие е да създадем конкретна и съобразена със съвременните […]

Read More

Модел на интеркултурна практика за подготовка на бъдещи учители

гл. ас. д-р Виолета Стойчева ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“   Актуалност на темата за първоначалната подготовка на учителски кадри Националната политика за първоначална подготовка на учителски кадри в нашата страна се основава на нормативна база от 90-те години на ХХ в.[1], т.е. тя не отразява настъпилите изменения в национален и глобален план. В Закона за […]

Read More

Подпомогна ли Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ромската образователна интеграция през периода 2007 – 2012 г.

Деян Колев, ЦМЕДТ „Амалипе” Настоящият доклад прави преглед на изпълнението на управляваните от Министерство на образованието и науката приоритетни оси на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (ОПРЧР) по отношение на усилията за образователна интеграция на децата и учениците от ромската общност. В доклада аргументирам четири тези: мерките / схемите, насочени експлицитно към малцинствата / […]

Read More
Page 2 of 512345