Интеркултурно Образование

Ромско Образование

Езиковото образование на деца от етнически малцинствени общности – мисия на учителя и на цялото българско общество

  Учителската професия в „цивилизацията на знанието” „Аз съм учител” – една мисъл на Дж. Шлатър, която ще „допиша” в нов контекст „Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бога за това!” (Канфийлд, Хансен 1997: 176).– пише Дж. Шлатър в едно от най-вдъхновяващите есета за образованието. Тези думи сякаш „казват” всичко за мисията на […]

Read More

Въздействието на Програма „Намаляване на отпадането на ромски деца от училище” върху възпитателно-образователния процес в мултикултурна училищна среда

Таня Ванова, ЦМЕДТ ” Амалипе” Динамиката на времето, в което живеем, ни поставя пред много предизвикателства. Необходимо е да имаме ясна представа как организираме образователното пространство, как конструираме педагогическото взаимодействие, кои са най-устойчивите принципи в нашата работа и как постигаме образователните цели.Едно от предизвикателствата на нашето съвремие е да създадем конкретна и съобразена със съвременните […]

Read More

Модел на интеркултурна практика за подготовка на бъдещи учители

гл. ас. д-р Виолета Стойчева ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“   Актуалност на темата за първоначалната подготовка на учителски кадри Националната политика за първоначална подготовка на учителски кадри в нашата страна се основава на нормативна база от 90-те години на ХХ в.[1], т.е. тя не отразява настъпилите изменения в национален и глобален план. В Закона за […]

Read More

Подпомогна ли Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ромската образователна интеграция през периода 2007 – 2012 г.

Деян Колев, ЦМЕДТ „Амалипе” Настоящият доклад прави преглед на изпълнението на управляваните от Министерство на образованието и науката приоритетни оси на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (ОПРЧР) по отношение на усилията за образователна интеграция на децата и учениците от ромската общност. В доклада аргументирам четири тези: мерките / схемите, насочени експлицитно към малцинствата / […]

Read More

Интерактивни методи на обучение в ранна детска възраст при деца билингви

Милена Илиева, Сдружение “Свят без граници”, Стара Загора  Резюме: Статията съдържа парадигми за ранни интервенции при деца от ромски етнически произход, принадлежащи към маргинализираната част от обособения ромски квартал „Лозенец”, град Стара Загора, които не са посещавали детска градина, като се описва накратко интерактивна методика, която е апробирана с над 50 деца и е дала положителни […]

Read More

Eкипно обучение по български език в мултикултурна образователна среда (1. – 4. клас)

доц. д-р Мариана Мандева – ВТУ „Св. св. Кирил и Методий” 1. Увод „В резултат от …увеличаващата се мобилност на хората, глобализацията, технологичната и комуникативна революция, европейската интеграция, характерни за общественото развитие през ХХ и ХХІ век, съвременният свят се оформя като свят на утвърждаваща се мултикултурност (подчертаването мое – М. М.)”[1]. Задължително е тази реалност да намери отражение […]

Read More

Подпомагане на студенти от специалност ”Социална педагогика” за превенция на отпадащи от училище деца от ромски произход

доц. д-р Соня Георгиева, ПФНО при РУ „А. Кънчев” В последните години отпадането от училище е проблем с многостранна негативна рефлексия-трайна неграмотност и безработица като житейска перспектива, създаване на предпоставки за агресивно поведение, афиширане на отрицателен национален имидж в глобализиращия се свят и други. Това ориентира към търсене на практики със студенти, които в бъдещата си […]

Read More

Училището – пъстър свят на моите мечти

Даниела Цоньовска – директор, Стела Цоньовска – автор на филма, Темнужка Костовска Филмът «Училището – пъстър свят на моите мечти», е добра практика по програма „Намаляване на отпадането на ромските ученици от училище” в СОУ „Христо Смирненски”, гр. Койнаре, като базово училище с пилотни училища ОУ „Христо Ботев”, с. Глава, ОУ „Христо Ботев”, с. Чомаковци, и […]

Read More

Дейности и инициативи за ограничаване отпадането на ромските деца от училище в ОУ„Любен Каравелов”, град Пещера

Дафинка Самарджиева ВИЗИЯ ОУ „Любен Каравелов” е училище на територията на град Пещера. По традиция училището ни приема ученици от два ромски квартала – „Едиверен” и „Луковица” и ученици от ромски произход, завършили начално образование в други училища в града. В училището се обучават около 370 ученици от І-ви до VІІІ-ми клас, които са разпределени […]

Read More

Ефективност в работата за намаляване на отсъствията и отпадналите ученици на ниво училище – добри практики от област Враца

Димитър Костов, Директор на ОУ„Св.Кл.Охридски”, с. Тишевица,Община Враца Този документ представлява кратък обзор на проблема с отпадането от училище на ученици от ромската общност. Ще се опитам да направя преглед на текущото състояние на отпадането в две училища от Община Враца, работещи съвместно в проект „Намаляване отпадането на ромски ученици от училище” на Център „Амалипе” и […]

Read More
Page 3 of 612345...Last »