Как да сформираме групата по “Фолклор на етносите – Ромски фолклор”? Досега предметът имаше статут на СИП (Свободноизбираема подготовка). В този случай важат всички изисквания за сформиране на група по СИП, които са валидни и за останалите предмети. Необходимо е да бъдат подадени молби (в писмена форма), подписани от ученика, желаещ да изучава предмета и […]
На 05.12.2018 г. в Основно училище “Христо Ботев”, град Стамболийски, се проведе открита практика на тема: „Утвърждаване на интеркултурно образование чрез предоставяне на иновативни педагогически решения за постигане на образователна интеграция на учениците от етническите малцинства“. Мероприятието е част от Годишния план за дейността на РУО-Пловдив за учебната 2018–2019 година. Учители от няколко общини – […]
Областен форум на тема „Ефективни подходи и методи за решаване на проблема с отсъствията“ в Краводер
При отлична организация в Обединено училище „ Св. св. Кирил и Методий“ – с. Краводер, обл. Враца се проведе Областен форум за обмен на добри практики на тема „Ефективни подходи и методи за решаване на проблема с отсъствията“, съорганизиран от Регионалното управление на образование. Събитието уважиха: Г. Евденова – началник на РУО – гр. Враца […]
„ГЕРГЬОВДЕН“ И „ЕДЕРЛЕЗ“ На 27 май Начално училище „Иван Вазов“ – гр. Дългопол посрещна гости от Средно училище „Любен Каравелов“ – гр. Варна и Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ – с. Блъсково. Трите училища са иновативни. Работят съвместно по проект към ЦМЕДТ “АМАЛИПЕ”. На обменната визита домакините показаха материалната си база, средата, обстановката, […]
„Учене, заради самото учене или подготовка за реалния живот?” Това беше въпросът, на който търсеха отговор 60 педагози от училища на Северозапада. В изпълнение на планираните съвместни дейности по проект „Всеки ученик ще бъде отличник – фаза 2″ към Център АМАЛИПЕ на 16 март 2018 в ОУ „Н.Й.Вапцаров”с.Селановци се събраха всички учители на училищата от СУ […]
Голямата част от общините имат желание да подкрепят основните училища в селата да се трансформират в обединени, т.е. обучаващи ученици от 1 до 10 клас. Посоченото се отнася най-вече до селата, в които живеят по- консервативни групи роми, турци, българомохамедани и други, при които девойките рядко продължават в средна степен на образование. Националното сдружение на […]
Станка Коева, ОУ „Отец Паисий”, с. Равна гора Училището е институция за социализация на подрастващите. То не е просто и само място за обучение, за преподаване и оценяване. То е център, който организира процесите на социализацията в сътрудничество с всички граждански структури. Този център ще бъде действащ, ако проявява всекидневна активност, ако работещите в него […]
инж. Цонка Жиговечка, Дияна Янкова, ОУ „П.Волов”, гр. Пловдив Факт е, че в България от дълго време живеят относително постоянен и неголям брой етнически групи. В годините на социализма тези деца са били лишени от възможността да научат нещо за себе си, за етническата група, за историята, културата и приноса и в развитието на страната. […]
Светла Доврамаджиева, ОУ,,Добри Войников’’, с. Каменар, общ. Варна Училището трябва да носи на ученика умствено удовлетворение и радост в сърцето Я. А. Коменски Учителят е един от първите, който въвежда децата в света на знанията. Както и в новия социален живот, пълен с непознати дейности и хора. С това нараства учителският дълг как познанието да […]
Учителската професия в „цивилизацията на знанието” „Аз съм учител” – една мисъл на Дж. Шлатър, която ще „допиша” в нов контекст „Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бога за това!” (Канфийлд, Хансен 1997: 176).– пише Дж. Шлатър в едно от най-вдъхновяващите есета за образованието. Тези думи сякаш „казват” всичко за мисията на […]