Всички училища, участващи в проекта Подкрепа за успех могат и следва да формират групите за допълнителни обучения и за занимания по интереси за новата учебна година в срок до 20 октомври. При формирането на групите за допълнително обучение училищата следва да използват изработения по проекта инструментариум. Какво представлява той и как да бъде използван? С […]
След публикуването на съобщенията за началото на присъствените обучения по проект Подкрепа за успех, получихме множество допълнителни въпроси и коментари. Както бях написал в няколко ФБ групи, обобщихме тези въпроси и потърсихме техния отговор от колегите в МОН. Публикуваме нови въпроси и отговори. Безспорна е важността на рестартирането на проект Подкрепа за успех, както и […]
От първи юни до 14-ти септември училищата могат да проведат до 120 присъствени часа с учениците, които не са участвали ефективно в дистанционното обучение. Възстановяват се и присъствените занимания по интереси. Така изпълнението на проект подкрепа за успех може да рестартира ефективно. Как ще се провеждат присъствените допълнителни обучения и занимания по интереси? Още преди […]
Училищата, които участват в интегрираните общински проекти по процедурата “Социално-икономическа интеграция на маргинализирани групи. Интегрирани мерки за подобряване достъпа до образование” вече ще могат да участват и в проект “Подкрепа за успех”. Същото се отнася и до детските градини – партньори в същите интегрирани проекти, които ще могат да участват в проект “Активно приобщаване в […]
Училищата, участващи по проект Подкрепа за успех, могат да започнат дистанционно провеждането на дейност 4, т. е. допълнителните обучения за ученици от втори гимназиален етап с цел успешно полагане на матури по български език и литература, и друг общообразователен предмет. Останалите обучения по проекта и заниманията по интереси ще бъдат възобновени след отмяната на извънредното […]
До края на декември всички училища и детски градини трябва да попълнят в системата НЕИСПУО, работна карта “Характеристики на средата” информацията, касаеща настоящата учебна година. Повечето училища подадоха необходимата информация още при попълването на Списък образец 1, но ако сте пропуснали – все още можете да го направите до края на декември. Този краен срок […]
Над осемдесет образователни медиатори от цяла България, включени в мрежата на програма ,,Всеки ученик ще бъде отличник“, ще участват в обучителен семинар в с. Арбанаси – близо до град Велико Търново. Обучението се организира от Център ,,Амалипе” от 26 до 28 ноември. Целта на обучението е да даде детайлна представа какво представлява тази сравнително нова […]
Както Център Амалпе иформира по-рано, над 720 образователни медиатори и социални работници ще бъдат назначени до края на месец септември по проект “Подкрепа за успех”. Всъщност реалният брой на назначените трябва да надхвърли 1000, тъй като част от тях ще бъдат назначени на половин работен ден. Какво представлява образователният медиатор, какви дейности трябва да извършва, […]
През новата учебна година проект ”Подкрепа за успех” ще бъде изпълняван в цялата съвкупност от неговите дейности. Една от тях е провеждането на занимания по интереси в училищата с по-ниска концентрация на ученици от уязвими групи. Тази дейност следва да стартира още през октомври, паралелно със заниманията по интереси, финансирани от държавния бюджет. Какви са […]
Училищата, които участват в интегрираните общински проекти по процедурата “Социално-икономическа интеграция на маргинализирани групи. Интегрирани мерки за подобряване достъпа до образование” вече ще могат да участват и в проект “Подкрепа за успех”. Същото се отнася и до детските градини – партньори в същите интегрирани проекти, които ще могат да участват в проект “Активно приобщаване в […]