Работа с уязвими групи

Средствата за работа с уязвими групи по училища и детски градини през 2022 година

Общо 1490 детски градини, общообразователни училища и професионални гимназии ще получат средства за работа с уязвими групи през 2022 година. Това става съгласно член 52а и 52б от Наредбата за финансирането. Заповедта за разпределението на средствата по конкретните образователни институции бе публикувана от МОН на 13 май. Практиката да бъдат отпускани средства от държавния бюджет […]

Read More

Дискусия на заместник министъра на образованието Гайдарова с учители-роми по повод Международния ден на ромите

„Няма да допуснем образование на „две скорости“, т.е. учебни програми и съдържание за напреднали ученици и за изоставащи. Във всяко училище ще бъде изграден STEM кабинет. Планираме също така да бъдат обзаведени физкултурни салони във всички училища без такива, както и да бъдат ремонтирани и дообзаведени съществуващите салони“. Това каза заместник министърът на образованието Мария […]

Read More

Становище по Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 – Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование

Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]

Read More

Как се случва връщането към присъствено обучение и тестването в училищата с ромски ученици?

Възстановено ли е присъственото обучение в началните класове в училищата с концентрация на уязвими групи? Как реагират родителите на необходимостта децата им да бъдат тествани два пъти седмично в училище? Участват ли учителите, образователните медиатори и другият непедагогически персонал в тестването? Проучихме тези и други въпроси чрез бърза онлайн анкета в края на първата седмица, […]

Read More

Дистанционното обучение през изминалата учебна година: какво се случи

Обучението от разстояние в електронна среда в училищата с концентрация на уязвими групи през учебната 2020/2021 година се характеризираше със значително по-широко използване на синхронни онлайн форми, увеличаване на процента на обхванати ученици и още по-активно използване на образователните медиатори в сравнение с предходната учебна година. Въпреки това остава не малък процент от ученици, които […]

Read More

Земята ни се отблагодарява! Или историята на превръщането на едно училище от какавида в пеперуда!

Срещата ми с Ангел не е уговорена. Качвам се бавно по стълбите, оглеждам се, все едно ми е за първи път. Ами да, по-различно беше, само тишината е същата. Стигам до фоайето на втория  етаж, Ангел забил глава в масата и подписва важни документи. Разменяме си поздрави, помоли ме  само за няколко минути докато свърши […]

Read More

НП „Отново заедно“ е качена за обществено обсъждане до 15.06.2021

На 01 юни, МОН качи за обществено обсъждане Проектът на Национална програма „Отново заедно“ 2021 година. При анонсирането й няколко дни по-рано, програмата предизвика вълна от коментари, въпреки че подробностите за реализирането на Програмата все още не бяха оповестени. Каченият вариант за обществено обсъждане дава възможност в срок до 15 юни 2021 г. всеки, който […]

Read More

Стартира проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“

Всички български училища(общински и държавни) ще участват в новия системен проект на МОН „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. Той е подкрепен с близо 110 млн.лв от Европейския механизъм за реакция на кризата Ковид REACT.EU чрез ОП НОИР. Какво ще включва проектът, по какво прилича и по какво се различава от Подкрепа […]

Read More

Средствата за работа с уязвими групи през 2021 г.

За четвърта поредна година МОН разпредели средства за работа с уязвими групи между училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от семейства с нисък образователен статус. Общо 455 детски градини, 908 общообразователни училища и 152 професионални гимназии ще могат да използват допълнителните средства съгласно член 52а от Наредбата за финансиране. На какъв […]

Read More

Ковид пандемията и мерките за безопасност в училищата с концентрация на уязвими групи: проучване от м. февруари 2021

От 1 до 3 февруари Център Амалипе проведе проучване в рамките на Мрежата за интеркултурно образование „Всеки ученик ще бъде отличник“ относно възможностите за връщане на учениците към присъствена форма на обучение и ситуацията, свързана със заболеваемостта сред ученици и учители, както и възможностите за прилагане на всички противоепидемични мерки. Мрежата Всеки ученик ще бъде […]

Read More
Page 1 of 212