Както Амалипе информира още на 14 август, Министерството на образованието и науката формира Работни групи за подготовка на Стандарт за оценка на качеството на образованието, както и за нормативни промени за облекчаване на езиковата интеграция на децата и учениците, чиито майчин език е различен от българския. Няколко важни неща относно дискусиите в групата за Езикова […]
На 25 юли 2023 г. бе публикувана Заповедта за разпределението на средствата по конкретните образователни институции. Общо 1678 детски градини, общообразователни училища и професионални гимназии ще получат средства за работа с уязвими групи през 2023 година. Това става съгласно член 52а от Наредбата за финансирането, който бе променен от началото на юли, така че да бъдат предоставени […]
На 5-ти юли 2023 Министерският съвет одобри промени в Наредбата за финансирането на образователните институции, чрез които училищата и детските градини с концентрация на уязвими групи ще получат целенасочен ресурс за назначаване на образователни медиатори, социални работници и помощници на учителя. По какъв начин ще продължи финансирането за работа с уязвими групи след 1-ви юли […]
На своето заседание от 05.07.2023г. Министерският съвет одобри промени в Наредбата за финансирането на образователните институции. Чрез тях от 01.07.2023г. държавният бюджет ще предостави специален ресурс на училищата и ДГ с концентрация на уязвими групи за назначаването на образователни медиатори, социални работници и помощници на учителя. По този начин МОН обезпечи заплатите на наетите по […]
Предложения на ЦМЕДТ „Амалипе“ към Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование в рамките на процедурата за обществено обсъждане със срок 12.06.2023 В своя подписка до служебния Министър на образованието проф. Сашо Пенов над 21 000 български граждани настояват за устойчивост на позицията на образователните медиатори. Едно от исканията е: […]
Безпрецедентно голям брой директори, учители, медиатори и граждани изпратиха становища по публикуваните за публично обсъждане национални програми за развитие на образованието през 2023 година – 160 заинтересовани лица. Те направиха предложенията си към планираните 21 програми, както и към липсващите такива. Големият брой становища са с искане за продължаване на НП „Подкрепа за образователните медиатори…“ […]
Министерството на образованието високо оценява работата на образователните медиатори за задържане на учениците в класните стаи. Въпреки това към настоящия момент МОН обмисля да НЕ продължи Националната програма за подкрепа на образователните медиатори, а да остави училищата сами да търсят начин да покриват заплатите им. При това положение повечето от работещите в момента по Националната […]
През настоящата година МОН стартира две нови национални програми – „Подкрепа за образователните медиатори …“ и „Заедно в изкуствата и спорта“. Какво предстои през следващите месеци и кога училищата могат да очакват плащанията по тях? НП „Подкрепа за образователните медиатори и социалните работници“ стартира още от 01.07.22г., т.к. програмата има за цел да подсигури заплащане […]
Общо 1490 детски градини, общообразователни училища и професионални гимназии ще получат средства за работа с уязвими групи през 2022 година. Това става съгласно член 52а и 52б от Наредбата за финансирането. Заповедта за разпределението на средствата по конкретните образователни институции бе публикувана от МОН на 13 май. Практиката да бъдат отпускани средства от държавния бюджет […]
„Няма да допуснем образование на „две скорости“, т.е. учебни програми и съдържание за напреднали ученици и за изоставащи. Във всяко училище ще бъде изграден STEM кабинет. Планираме също така да бъдат обзаведени физкултурни салони във всички училища без такива, както и да бъдат ремонтирани и дообзаведени съществуващите салони“. Това каза заместник министърът на образованието Мария […]