Безпрецедентно голям брой директори, учители, медиатори и граждани изпратиха становища по публикуваните за публично обсъждане национални програми за развитие на образованието през 2023 година – 160 заинтересовани лица. Те направиха предложенията си към планираните 21 програми, както и към липсващите такива. Големият брой становища са с искане за продължаване на НП „Подкрепа за образователните медиатори…“ […]
Министерството на образованието високо оценява работата на образователните медиатори за задържане на учениците в класните стаи. Въпреки това към настоящия момент МОН обмисля да НЕ продължи Националната програма за подкрепа на образователните медиатори, а да остави училищата сами да търсят начин да покриват заплатите им. При това положение повечето от работещите в момента по Националната […]
През настоящата година МОН стартира две нови национални програми – „Подкрепа за образователните медиатори …“ и „Заедно в изкуствата и спорта“. Какво предстои през следващите месеци и кога училищата могат да очакват плащанията по тях? НП „Подкрепа за образователните медиатори и социалните работници“ стартира още от 01.07.22г., т.к. програмата има за цел да подсигури заплащане […]
Общо 1490 детски градини, общообразователни училища и професионални гимназии ще получат средства за работа с уязвими групи през 2022 година. Това става съгласно член 52а и 52б от Наредбата за финансирането. Заповедта за разпределението на средствата по конкретните образователни институции бе публикувана от МОН на 13 май. Практиката да бъдат отпускани средства от държавния бюджет […]
„Няма да допуснем образование на „две скорости“, т.е. учебни програми и съдържание за напреднали ученици и за изоставащи. Във всяко училище ще бъде изграден STEM кабинет. Планираме също така да бъдат обзаведени физкултурни салони във всички училища без такива, както и да бъдат ремонтирани и дообзаведени съществуващите салони“. Това каза заместник министърът на образованието Мария […]
Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]
Възстановено ли е присъственото обучение в началните класове в училищата с концентрация на уязвими групи? Как реагират родителите на необходимостта децата им да бъдат тествани два пъти седмично в училище? Участват ли учителите, образователните медиатори и другият непедагогически персонал в тестването? Проучихме тези и други въпроси чрез бърза онлайн анкета в края на първата седмица, […]
Обучението от разстояние в електронна среда в училищата с концентрация на уязвими групи през учебната 2020/2021 година се характеризираше със значително по-широко използване на синхронни онлайн форми, увеличаване на процента на обхванати ученици и още по-активно използване на образователните медиатори в сравнение с предходната учебна година. Въпреки това остава не малък процент от ученици, които […]
Срещата ми с Ангел не е уговорена. Качвам се бавно по стълбите, оглеждам се, все едно ми е за първи път. Ами да, по-различно беше, само тишината е същата. Стигам до фоайето на втория етаж, Ангел забил глава в масата и подписва важни документи. Разменяме си поздрави, помоли ме само за няколко минути докато свърши […]
На 01 юни, МОН качи за обществено обсъждане Проектът на Национална програма „Отново заедно“ 2021 година. При анонсирането й няколко дни по-рано, програмата предизвика вълна от коментари, въпреки че подробностите за реализирането на Програмата все още не бяха оповестени. Каченият вариант за обществено обсъждане дава възможност в срок до 15 юни 2021 г. всеки, който […]