Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]
Възстановено ли е присъственото обучение в началните класове в училищата с концентрация на уязвими групи? Как реагират родителите на необходимостта децата им да бъдат тествани два пъти седмично в училище? Участват ли учителите, образователните медиатори и другият непедагогически персонал в тестването? Проучихме тези и други въпроси чрез бърза онлайн анкета в края на първата седмица, […]
Обучението от разстояние в електронна среда в училищата с концентрация на уязвими групи през учебната 2020/2021 година се характеризираше със значително по-широко използване на синхронни онлайн форми, увеличаване на процента на обхванати ученици и още по-активно използване на образователните медиатори в сравнение с предходната учебна година. Въпреки това остава не малък процент от ученици, които […]
Срещата ми с Ангел не е уговорена. Качвам се бавно по стълбите, оглеждам се, все едно ми е за първи път. Ами да, по-различно беше, само тишината е същата. Стигам до фоайето на втория етаж, Ангел забил глава в масата и подписва важни документи. Разменяме си поздрави, помоли ме само за няколко минути докато свърши […]
На 01 юни, МОН качи за обществено обсъждане Проектът на Национална програма „Отново заедно“ 2021 година. При анонсирането й няколко дни по-рано, програмата предизвика вълна от коментари, въпреки че подробностите за реализирането на Програмата все още не бяха оповестени. Каченият вариант за обществено обсъждане дава възможност в срок до 15 юни 2021 г. всеки, който […]
Всички български училища(общински и държавни) ще участват в новия системен проект на МОН „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. Той е подкрепен с близо 110 млн.лв от Европейския механизъм за реакция на кризата Ковид REACT.EU чрез ОП НОИР. Какво ще включва проектът, по какво прилича и по какво се различава от Подкрепа […]
За четвърта поредна година МОН разпредели средства за работа с уязвими групи между училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от семейства с нисък образователен статус. Общо 455 детски градини, 908 общообразователни училища и 152 професионални гимназии ще могат да използват допълнителните средства съгласно член 52а от Наредбата за финансиране. На какъв […]
От 1 до 3 февруари Център Амалипе проведе проучване в рамките на Мрежата за интеркултурно образование „Всеки ученик ще бъде отличник“ относно възможностите за връщане на учениците към присъствена форма на обучение и ситуацията, свързана със заболеваемостта сред ученици и учители, както и възможностите за прилагане на всички противоепидемични мерки. Мрежата Всеки ученик ще бъде […]
Образователните медиатори (ОМ)/ социални работници (СР), работещи по „Подкрепа за успех“ ще получат дългоочакваните средства за работа на първа линия за времето на извънредното положение от 13 март 2020 г. до 13 май 2020 г. С писмо в Платформата на проект Подкрепа за успех, екипът за организация и управление на проекта определя, че месечният размер […]
Драги родители, на 15-ти септември нашите деца отново ще пристъпят прага на любимото училище. Учебната година ще започне присъствено в класните стаи. За съжаление заплахата от коронавирус все още не е отминала и новата учебна година ще бъде много по-различна от предходните. Да помогнем на нашите деца да успеят в училище и при новите условия! […]