Работа с уязвими групи

Ковид пандемията и мерките за безопасност в училищата с концентрация на уязвими групи: проучване от м. февруари 2021

От 1 до 3 февруари Център Амалипе проведе проучване в рамките на Мрежата за интеркултурно образование „Всеки ученик ще бъде отличник“ относно възможностите за връщане на учениците към присъствена форма на обучение и ситуацията, свързана със заболеваемостта сред ученици и учители, както и възможностите за прилагане на всички противоепидемични мерки. Мрежата Всеки ученик ще бъде […]

Read More

Образователните медиатори по „Подкрепа за успех“ ще получат дългоочакваните средства за работа на първа линия за времето на извънредното положение

Образователните медиатори (ОМ)/ социални работници (СР), работещи по „Подкрепа за успех“ ще получат дългоочакваните средства за работа на първа линия за времето на извънредното положение от 13 март 2020 г. до 13 май 2020 г. С писмо в Платформата на проект Подкрепа за успех, екипът за организация и управление на проекта определя, че месечният размер […]

Read More

Образование в условията на COVID19: Информация за родителите

Драги родители,  на 15-ти септември нашите деца отново ще пристъпят прага на любимото училище. Учебната година ще започне присъствено в класните стаи. За съжаление заплахата от коронавирус все още не е отминала и новата учебна година ще бъде много по-различна от предходните. Да помогнем на нашите деца да успеят в училище и при новите условия! […]

Read More

Дистанционно обучение в мултикултурна среда: промяната, която не очаквахме

Близо 300 учители и директори от цялата страна, включително от български училища в чужбина, преподаватели в университети, медиатори и образователни експерти се включиха в конференцията “Дистанционно обучение в мултикултурна среда”, организирана от Център Амалипе и Департамента за продължаващо образование и квалификация на педагогически специалисти (ДЕПОКПС) към Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий“, с подкрепата […]

Read More

Регистрирай се за VIII Национална педагогическа конференция „Дистанционно обучение в мултикултурна среда”

Уважаеми колеги, През последните няколко месеца всички бяхме изправени пред предизвикателства, които промениха изцяло и необратимо образователната система. Всички училища трябваше да организират дистанционно провеждане на учебния процес в условията на пандемия и извънредно положение. Новата учебна година поставя още повече въпросителни. Особено предизвикателство в това отношение е работата в мултикултурна среда. За голяма част от училищата, които […]

Read More

Средства за работа с деца и ученици от уязвими групи през 2020 г.

За трета година МОН разпределя допълнителни средства за работа с деца и ученици от уязвими групи между детски градини и училища с висока концентрация, като през 2020 г. те са в размер на  29 114 334 лв. Новото през настоящата година е, че са повишени стандартите за всички групи училища и за всички степени. Другата […]

Read More

Важна информация за училищата и ДГ с концентрация на уязвими групи

До края на декември всички училища и детски градини трябва да попълнят в системата НЕИСПУО, работна карта “Характеристики на средата” информацията, касаеща настоящата учебна година. Повечето училища подадоха необходимата информация още при попълването на Списък образец 1, но ако сте пропуснали – все още можете да го направите до края на декември. Този краен срок […]

Read More

За директорите на училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи

Директорите на училища и детски градини с концентрация на деца и ученици от уязвими групи могат да получат допълнителни възнаграждения за участието си в екипите за обхват, както и за повишаване обхвата на учениците и задържането им в системата на образованието. Те се предоставят от РУО, ако такива са предвидени за персонала на институцията, като […]

Read More

Проект “Всеки ученик ще бъде отличник”

Проект „Всеки ученик ще бъде отличник” е двугодишна програма, подкрепена от Тръст за социална алтернатива. Проектните дейности са насочени към превенция на отпадането и задържане на ромските деца в училище, увеличаване на броя на реинтегрираните / записаните  отново в училище деца, увеличаване на броя на възрастните роми, включени във форми на учене през целия живот, […]

Read More
Page 3 of 3123