МОН набира обучители на новоназначените образователни медиатори и социални работници

Стотици образователни медиатори и социални работници бяха назначени по проект Подкрепа за успех през септември и октомври. Те вече започнаха работа в училищата в изпълнение на дейност 7 от проекта, както и в подкрепа на цялостната работа на съответната образователна институция с родителската общност. Едно от големите предизвикателства е липсата на опит при повечето от тях, тъй като позицията на образователния медиатор навлиза по-масово едва от 2018 година. Ще бъдат ли обучени образователните медиатори и как ще става това? 

 

За постигане на по-добри резултати в работата на образователните медиатори и социалните работници се предвижда провеждането на еднодневни семинари на регионално ниво с цел формиране и/или надграждане на умения за работа с родителската общност. В семинарите ще се включат и директорите на училищата, включени в проекта. Планираните семинари са еднодневни – по 2 или 3 обучения (семинари) на областно ниво, в група до 35 участници.

Темата на обучителните семинари е „Работа с родителската общност на ученици от уязвими групи“, с акцент върху следните подтеми:

–            изграждане на партньорства между училищната и родителската общност;

–            мотивиране за активно участие и приобщаване на родителите към училищния живот на децата и образователната дейност на училището;

–            предоставяне на практически съвети и инструменти на родителите, улесняване на комуникацията;

–            споделено и информирано вземане на решения в името на общите интереси.

 

Във връзка с изложеното МОН отправя покана за набиране на обучители, отговарящи на следните минимални изисквания:

–       да притежават висше образование с образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър“ от областите на висше образование „Педагогически науки“, „Хуманитарни науки“, „Социални, стопански и правни науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления;

–       да имат най-малко три години опит в работа с уязвими групи, в т.ч. с ученици в риск от преждевременно/ранно напускане на образователната система и с родители, които пренебрегват ползите от включване в системата на образование или възпрепятстват децата си от посещение на училище.

 

За предимство ще се счита кандидатът да има:

–       участие в изпълнение на най-малко една успешно завършена дейност/ услуга/договор като експерт/обучител в посочената област;

–       опит в ръководството и/или реализацията на проекти с участието на помощник на учителя/помощник-учител/медиатор/социален работник.

Поканата вижте на https://www.mon.bg/bg/100663

 

В срок до 17:30 часа на 29.11.2019г., кандидатите за обучители трябва да изпратят на вниманието на г-жа Грета Ганчева, директор на дирекция „Приобщаващо образование“ и ръководител на проект BG05M2ОP001-2.011-0001 „Подкрепа за успех“ в МОН, на адрес: София 1000, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, следните документи:

 

1.         Заявление в свободна форма (на бланка по приложения образец);

2.         Професионална автобиография – европейски формат (по приложения образец);

3.         Копие от документ за придобито образование и професионална квалификация;

4.         Копие от документ/и, доказващ/и необходимия опит;

5.         Други, по преценка на кандидата.

 

Едва ли може да се очаква твърде много от еднодневни обучения. Затова е много важно обучителите да бъдат хора с опит и ясна визия какво могат и трябва да представят на медиаторите в рамките на шест часа. Кандидатствайте!

 

В допълнение, Център Амалипе организира обучение на медиаторите, наети в училищата от мрежата Всеки ученик ще бъде Отличник

 

 

Вижте още Въпроси и отговори за назначаването на образователни медиатори по проект ‘Подкрепа за успех’

 Още въпроси и отговори за назначаването на образователни медиатори по проект ‘Подкрепа за успех’