Анализи и становища

Становище по Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 – Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование

Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]

Read More

ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА РОМИТЕ

Настоящият анализ има за цел да допринесе за оценката на приключващата Национална стратегия за интеграция на ромите и нейното изпълнение от гледна точка на необходимите промени в новия документ за равнопоставеност, включване и участие на ромите. Анализът допълва, а не измества съществуващите доклади за оценка на Националната стратегия – Гражданските мониторингови доклади за изпълнението на […]

Read More

Предстоящото в образованието: нови, продължаващи и отсъстващи ангажименти

Деян Колев Продължаване и разширяване на ключови образователни политики от предходните години, напълно иновативни политически решения по други важни тематични области, като делегираните училищни бюджети и качеството на образование, както и липса на експлицитни ангажименти към теми като интеркултурното образование, образователната интеграция, училищната сегрегация и др. Това може да бъде видяно в тематичните Приложения към […]

Read More

Демокрацията не се постига с полицейски методи: становище на Център Амалипе

Център Амалипе изразява категорично възмущение от проведената на 5 ноември полицейска акция в дома на родителите на кандидата за народен представител Лало Каменов в гр. Лом. Изразяваме също така притеснение от начина на провеждане на множество подобни акции в ромските квартали на Русе, Бургас, Варна, Пловдив и ред други градове и населени места. Макар и […]

Read More

Становище на Център Амалипе във връзка със Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването

Във връзка с влизането в сила на Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването и въвеждането на нови противоепидемични мерки, Център Амалипе и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” имат предложения по т.8. Преустановяват се присъствените учебни занятия на 50% от паралелките в училищата в общините с достигната 14-дневна заболеваемост между 500 и 750 […]

Read More

Становище на Център Амалипе и мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” относно проявеното насилие към проф.Денков

Център Амалипе и училищата от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник“ изразяват своето дълбоко възмущение от нападението над Министъра на образованието и науката проф. Николай Денков. Категорично е недопустимо български граждани, привърженици на която и да е партия или несимпатизиращи на такава, да се опитват да наложат никому неясни идеи чрез насилие и агресия. Една […]

Read More

Новата учебна година в училищата с малък брой ученици: какво може да се направи за максимално дълго присъствено обучение?

Новата учебна година вероятно ще предложи най-важното от предходната, а именно редуването на присъствено обучение и ОРЕС. Публикуваните от МОН Насоки за обучение и действия в условията на извънредна епидемична обстановка задават рамка за търсенето на максимално присъствено обучение и вземане на решения, съобразени с местната специфика. Какво може да се направи, за да бъдат […]

Read More

Министър без портфейл по ромските въпроси: възможности и заплахи

За първи път се създава пост „Министър (без портфейл) по ромските въпроси“. За първи път на министерска позиция е предложен ром, при това – жена. Въвеждането на позиция „Министър (без портфейл) по ромските въпроси“ е стъпка, която би могла да ускори процесите на интеграция, но в същото време не е универсално решение, панацея и крие […]

Read More

Дистанционното обучение през изминалата учебна година: какво се случи

Обучението от разстояние в електронна среда в училищата с концентрация на уязвими групи през учебната 2020/2021 година се характеризираше със значително по-широко използване на синхронни онлайн форми, увеличаване на процента на обхванати ученици и още по-активно използване на образователните медиатори в сравнение с предходната учебна година. Въпреки това остава не малък процент от ученици, които […]

Read More

Дистанционното обучение по време на кризата с COVID-19 – Предизивикателства пред образователната интеграция на учениците от ромската общност

COVID-19 е най-сериозният стрес-тест за състоянието на обществата през последните десетилетия, включително за кохезията вътре в тях. Ромското малцинство, което е обект на множествена изключеност и е изправено пред многобройни неравенства, е на „първа линия“ в това отношение в цяла Европа. Предизвикателствата, пред които пандемията изправи ромските семейства и училищата, обучаващи ученици от ромската общност, […]

Read More
Page 1 of 212