Анализи и становища

След промените в ЗПУО – … и без учители в училище

Четейки думите на Деян Колев, с които ще ви запозная по долу, някак съзнанието ми естествено се пренесе в един мрачен, магичен, но измислен свят – фентъзи вселената на Хари Потър, с която израснах. Почитателите вероятно ще си спомнят как в петата книга “великата инквизиторка” Долорес Ъмбдриж, назначена от “Министерството на магията”, което тогава не […]

Read More

Без Платон, антични философи, НПО-та и либерали в училище!

Като ученик бях запален за изучаването на философия от диалозите на Платон. Особено въздействие ми оказаха диалозите Федон, Федър и Пир, в които Платон (през устата на своя учител Сократ) аргументира безсмъртието на душата и говори за любовта. Нормално е – мнозина тийнейджъри се питат дали душата ни е безсмъртна и всички ги вълнува любовта. […]

Read More

СТАНОВИЩЕ относно предложение на РУО Добрич за държавен план-прием за учебната 2024/2025 г. и изключването на ОбУ „Добри Войников“, с. Победа

Център „Амалипе“ изразява своята силна тревога относно предложението на началника на РУО-Добрич относно Държавният план-прием за 2024-2025 год. В предложението се предвижда ОбУ „Добри Войников“, с. Победа да не осъществи прием за 8 клас, което е в разрез с желанието на учениците и техните родители, нанася сериозни щети на училището и на практика е стъпка […]

Read More

СТАНОВИЩЕ ОТНОСНО Проект на Постановление за приемане на Правилник за устройството, организацията и дейността на Националния съвет за защита от домашното насилие

Настоящото Становище се отнася към тази част от Постановлението, която касае създаването на отдел „Закрила на уязвими групи и взаимодействие с гражданското общество“. Предложената административна реформа обединява три отделни секретариата – Секретариат на НССЕИВ, Секретариат на СРГО (несъществуващ в момента) и Секретариат на новосформирания НСЗДН в отдел към администрацията на МС. Тя почива на реалната […]

Read More

Концепциите за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ): какво могат да съдържат и как следва да бъдат подготвени?

До 27.09. общини, училища/ДГ, НПО, икономически субекти и множество други институции и организации в партньорство могат да подадат предложения за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ), които ще детайлизират и ще придадат конкретност на Стратегията за развитие на съответния регион. На следващ етап одобрените ИТИ ще се превърнат в конкретни проекти, които ще бъдат финансирани от няколко […]

Read More

Какви цели и конкретни мерки са заложени в Управленската програма на Правителството Денков-Габриел в сферата на образованието

Деян Колев Промени в ЗПУО, Закона за професионалното образование и пет други законодателни инициативи, е планирало Правителството Денков-Габриел до края на 2024 г. Още 23 други мерки са заложени спрямо дейността на Изпълнителната власт: сред тях са подсигуряване на устойчивост на заплащането на образователните медиатори, изработването на Стандарт за качеството в училищното образование, облекчаване на […]

Read More

Предложение към Наредбата за финансиране, юни 2023

Предложения на ЦМЕДТ „Амалипе“ към Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование в рамките на процедурата за обществено обсъждане със срок 12.06.2023   В своя подписка до служебния Министър на образованието проф. Сашо Пенов над 21 000 български граждани настояват за устойчивост на позицията на образователните медиатори. Едно от исканията е: […]

Read More

Перу в края на 2022: може ли многообразието да бъде източник на развитие, а не на конфликти

    Снимка: https://www.france24.com    През последния месец, Перу приковава вниманието на световните медии. След като президентът Педро Кастильо опита да разпусне Конгреса, да назначи временно правителство и да направи кардинална реформа в съдебната власт в рамките на един ден, депутатите го свалиха от власт, той бе арестуван и вече е в затвора с предварителна […]

Read More

Предизвикателствата пред новата Програма “Образование”

Близо 2 млр. лв. ще инвестира новата Програма “Образование” (2021-2027) в развитието на предучилищното, училищното и висшето образование. Програмата ще продължи добре известните „системни проекти“ от изминалия период (Подкрепа за успех, Активно приобщаване в предучилищното образование, Образование за утрешния ден, Студентски практики и др.), като през този период са предвидени и нови Операции, по които […]

Read More

Какво предвижда  новата Програма „Образование“ в сферата на професионалното образование и обучение

На 8 август бе окончателно одобрена новата Програма „Образование“ (ПО), която продължава ОПНОИР от изминалия програмен период. Програмата предвижда подкрепа, както за общото образование, така и за професионалното образование и обучение (ПОО). В тази сфера са заложени 8 интервенции/ типове дейности, половината от които са насочени към професионалните паралелки в училищното образование, а другата половина […]

Read More
Page 1 of 41234