Анализи и становища

Център Амалипе отказва да участва в настоящия процес по изработване на неясния документ, наречен “Национална стратегия на Република България за приобщаване и участие на ромите 2021 – 2030”

Процесът на изработване на настоящата Националната стратегия на Република България за приобщаване и участие на ромите 2021 – 2030 е хаотичен и без участието на широко представителство на заинтересованите страни в частност на ромското гражданско общество. Работният вариант, върху който се надгражда този процес, е слаб като отстъпва, както на възможностите, предоставени от Стратегическата рамка […]

Read More

Предложение на Център Амалипе и училища от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” относно оптимизиране на връщането към присъствено обучение

Приветстваме връщането към присъствена форма на обучение на учениците в начален етап, както и планираното завръщане в класните стаи на прогимназиален етап и на средна степен! Разбираме необходимостта това да стане постепенно и на ротационен принцип, така че да не бъде застрашено здравето на педагогическия и непедагогическия персонал и на самите ученици. В тази връзка […]

Read More

Становище на Център Амалипе към Националната стратегия за приобщаване и участие на ромите

СТАНОВИЩЕ към НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ПРИОБЩАВАНЕ И УЧАСТИЕ НА РОМИТЕ 2021 – 2030 Приветстваме това, че българското правителство предлага проект на Национална стратегия на Република България за приобщаване и участие на ромите 2021 – 2030, която ще замени настоящата Национална стратегия на Република България за интеграция на ромите. С оглед на безспорния […]

Read More

Предложения към проекта на Стратегическа рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030)

  Център Амалипе и 7 други организации от Мрежата за интеграция на ромите подготвиха предложения към обявената за обществено обсъждане Стратегическа рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030).  Организациите предлагат конкретни текстове, насочени към застъпване на темата за образователната интеграция на децата и учениците от етническите малцинства в […]

Read More

Как ще бъде финансирано предучилищното и училищното образование през 2021-ва година

Чрез свое решение Министерският съвет прие стандартите за делегираните от държавата дейности с натурални и стойностни показатели през 2021 година. Проектозаконът за държавния бюджет вече е в Народното събрание. Двата документа задават основни параметри на финансовото обезпечаване на дейностите в предучилищното и училищното образование. Какво предвиждат те? За 2021 в сектор „Образование“ стандартите за финансиране […]

Read More

Народното събрание прие на второ четене промени в Закона за предучилищното и училищното образование

На девети септември 2020 година Народното събрание прие на второ четене промени в Закона за предучилищното и училищното образование. Важна част от тях се отнасят за предучилищното образование. Както бе очаквано, депутатите окончателно подкрепиха задължителната предучилищна подготовка от 4-годишна възраст като дадоха тригодишен отлагателен срок на общините да подготвят места за всички четиригодишни деца в […]

Read More

Становище на Център Амалипе по Законопроект за изменение и допълнение на Закона за юридическите лица с нестопанска цел

Център Амалипе изразява своята силна тревога относно внесения на 01.07.2020 г. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за юридическите лица с нестопанска цел със сигнатура № 054-01-60, който считаме, че противоречи на Конституцията, че е в разрез с правото на ЕС, демократичните принципи и че съдържа дискриминационни разпоредби. Приемането на законопроекта от Народното събрание, би имало […]

Read More
Page 4 of 41234