Анализи и становища

Предложение към Наредбата за финансиране, юни 2023

Предложения на ЦМЕДТ „Амалипе“ към Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование в рамките на процедурата за обществено обсъждане със срок 12.06.2023   В своя подписка до служебния Министър на образованието проф. Сашо Пенов над 21 000 български граждани настояват за устойчивост на позицията на образователните медиатори. Едно от исканията е: […]

Read More

Перу в края на 2022: може ли многообразието да бъде източник на развитие, а не на конфликти

    Снимка: https://www.france24.com    През последния месец, Перу приковава вниманието на световните медии. След като президентът Педро Кастильо опита да разпусне Конгреса, да назначи временно правителство и да направи кардинална реформа в съдебната власт в рамките на един ден, депутатите го свалиха от власт, той бе арестуван и вече е в затвора с предварителна […]

Read More

Предизвикателствата пред новата Програма “Образование”

Близо 2 млр. лв. ще инвестира новата Програма “Образование” (2021-2027) в развитието на предучилищното, училищното и висшето образование. Програмата ще продължи добре известните „системни проекти“ от изминалия период (Подкрепа за успех, Активно приобщаване в предучилищното образование, Образование за утрешния ден, Студентски практики и др.), като през този период са предвидени и нови Операции, по които […]

Read More

Какво предвижда  новата Програма „Образование“ в сферата на професионалното образование и обучение

На 8 август бе окончателно одобрена новата Програма „Образование“ (ПО), която продължава ОПНОИР от изминалия програмен период. Програмата предвижда подкрепа, както за общото образование, така и за професионалното образование и обучение (ПОО). В тази сфера са заложени 8 интервенции/ типове дейности, половината от които са насочени към професионалните паралелки в училищното образование, а другата половина […]

Read More

Новата Програма „Образование“: какви дейности ще финансира в сферата на предучилищното и училищно образование

На 8 август Европейската комисия одобри Програма „Образование“ 2021-2027г. Нейният бюджет е 1 887 219 069 лв. и през новия период тя ще бъде финансирана единствено от Европейския социален фонд плюс. Какви приоритети и какви дейности ще финансира Програмата през следващите години? Как ще могат да участват училищата и детските градини, както и другите институции, […]

Read More

Какво бе свършено и пропуснато през първата половина на 2022 г. по отношение на ромското включване и образователната интеграция?

Какво бе направено/не направено по отношение на по-доброто образование и интеграцията на ромската общност през последните месеци? Какви резултати бяха постигнати и какво бе пропуснато? Осем-месечният мандат на правителството на Кирил Петков вече е обект на силно политизирани дискусии. Настоящият анализ се различава от аналогичните такива по три причини. Първо, той прави преглед на постигнатото […]

Read More

Приета бе Стратегията на пропуснатите възможности

На редовното си заседание от 05.05.2022 г. Министерският съвет прие чрез свое Решение за Национална стратегия на Република България за равенство, приобщаване и участие на ромите те (2022–2030г.). Въпреки настояването на гражданските организации не се предвижда документът да бъде гласуван от Народното събрание – така, както се случи с предходната стратегия през 2012г. И през […]

Read More

Предложения към концепцията за процедура „Модернизация на образователната среда” по Националния план за възстановяване и устойчивост

Център Амалипе приветства планираното обявяване на процедура Модернизация на образователната среда, която ще бъде подкрепена по Плана за възстановяване и развитие. Предвидените по нея дейности за реконструкция, ремонт и оборудване, ще даде шанс подкрепените училища и детски градини да получат базата, която е необходима за истински модерно образование. В същото време, изразяваме категорично притеснение, че […]

Read More

Становище по Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 – Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование

Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]

Read More

ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА РОМИТЕ

Настоящият анализ има за цел да допринесе за оценката на приключващата Национална стратегия за интеграция на ромите и нейното изпълнение от гледна точка на необходимите промени в новия документ за равнопоставеност, включване и участие на ромите. Анализът допълва, а не измества съществуващите доклади за оценка на Националната стратегия – Гражданските мониторингови доклади за изпълнението на […]

Read More
Page 2 of 41234