Анализи и становища

Новата Програма „Образование“: какви дейности ще финансира в сферата на предучилищното и училищно образование

На 8 август Европейската комисия одобри Програма „Образование“ 2021-2027г. Нейният бюджет е 1 887 219 069 лв. и през новия период тя ще бъде финансирана единствено от Европейския социален фонд плюс. Какви приоритети и какви дейности ще финансира Програмата през следващите години? Как ще могат да участват училищата и детските градини, както и другите институции, […]

Read More

Какво бе свършено и пропуснато през първата половина на 2022 г. по отношение на ромското включване и образователната интеграция?

Какво бе направено/не направено по отношение на по-доброто образование и интеграцията на ромската общност през последните месеци? Какви резултати бяха постигнати и какво бе пропуснато? Осем-месечният мандат на правителството на Кирил Петков вече е обект на силно политизирани дискусии. Настоящият анализ се различава от аналогичните такива по три причини. Първо, той прави преглед на постигнатото […]

Read More

Приета бе Стратегията на пропуснатите възможности

На редовното си заседание от 05.05.2022 г. Министерският съвет прие чрез свое Решение за Национална стратегия на Република България за равенство, приобщаване и участие на ромите те (2022–2030г.). Въпреки настояването на гражданските организации не се предвижда документът да бъде гласуван от Народното събрание – така, както се случи с предходната стратегия през 2012г. И през […]

Read More

Предложения към концепцията за процедура „Модернизация на образователната среда” по Националния план за възстановяване и устойчивост

Център Амалипе приветства планираното обявяване на процедура Модернизация на образователната среда, която ще бъде подкрепена по Плана за възстановяване и развитие. Предвидените по нея дейности за реконструкция, ремонт и оборудване, ще даде шанс подкрепените училища и детски градини да получат базата, която е необходима за истински модерно образование. В същото време, изразяваме категорично притеснение, че […]

Read More

Становище по Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 – Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование

Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]

Read More

ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА РОМИТЕ

Настоящият анализ има за цел да допринесе за оценката на приключващата Национална стратегия за интеграция на ромите и нейното изпълнение от гледна точка на необходимите промени в новия документ за равнопоставеност, включване и участие на ромите. Анализът допълва, а не измества съществуващите доклади за оценка на Националната стратегия – Гражданските мониторингови доклади за изпълнението на […]

Read More

Предстоящото в образованието: нови, продължаващи и отсъстващи ангажименти

Деян Колев Продължаване и разширяване на ключови образователни политики от предходните години, напълно иновативни политически решения по други важни тематични области, като делегираните училищни бюджети и качеството на образование, както и липса на експлицитни ангажименти към теми като интеркултурното образование, образователната интеграция, училищната сегрегация и др. Това може да бъде видяно в тематичните Приложения към […]

Read More

Демокрацията не се постига с полицейски методи: становище на Център Амалипе

Център Амалипе изразява категорично възмущение от проведената на 5 ноември полицейска акция в дома на родителите на кандидата за народен представител Лало Каменов в гр. Лом. Изразяваме също така притеснение от начина на провеждане на множество подобни акции в ромските квартали на Русе, Бургас, Варна, Пловдив и ред други градове и населени места. Макар и […]

Read More

Становище на Център Амалипе във връзка със Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването

Във връзка с влизането в сила на Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването и въвеждането на нови противоепидемични мерки, Център Амалипе и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” имат предложения по т.8. Преустановяват се присъствените учебни занятия на 50% от паралелките в училищата в общините с достигната 14-дневна заболеваемост между 500 и 750 […]

Read More

Становище на Център Амалипе и мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” относно проявеното насилие към проф.Денков

Център Амалипе и училищата от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник“ изразяват своето дълбоко възмущение от нападението над Министъра на образованието и науката проф. Николай Денков. Категорично е недопустимо български граждани, привърженици на която и да е партия или несимпатизиращи на такава, да се опитват да наложат никому неясни идеи чрез насилие и агресия. Една […]

Read More
Page 2 of 41234