Анализи и становища

Приета бе Стратегията на пропуснатите възможности

На редовното си заседание от 05.05.2022 г. Министерският съвет прие чрез свое Решение за Национална стратегия на Република България за равенство, приобщаване и участие на ромите те (2022–2030г.). Въпреки настояването на гражданските организации не се предвижда документът да бъде гласуван от Народното събрание – така, както се случи с предходната стратегия през 2012г. И през […]

Read More

Предложения към концепцията за процедура „Модернизация на образователната среда” по Националния план за възстановяване и устойчивост

Център Амалипе приветства планираното обявяване на процедура Модернизация на образователната среда, която ще бъде подкрепена по Плана за възстановяване и развитие. Предвидените по нея дейности за реконструкция, ремонт и оборудване, ще даде шанс подкрепените училища и детски градини да получат базата, която е необходима за истински модерно образование. В същото време, изразяваме категорично притеснение, че […]

Read More

Становище по Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 – Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование

Изразяваме нашето притеснение, че важни особености по обявяването на Процедура чрез подбор на проекти BG05M2OP001-3.019 „Подкрепа на уязвими групи за достъп до висше образование“ ще възпрепятстват подаването на достатъчен брой проекти, реализирането на дейности с реална добавена стойност и ще доведат до провал на цялата процедура. Това не е свързано с липсата на необходимост и […]

Read More

ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА РОМИТЕ

Настоящият анализ има за цел да допринесе за оценката на приключващата Национална стратегия за интеграция на ромите и нейното изпълнение от гледна точка на необходимите промени в новия документ за равнопоставеност, включване и участие на ромите. Анализът допълва, а не измества съществуващите доклади за оценка на Националната стратегия – Гражданските мониторингови доклади за изпълнението на […]

Read More

Предстоящото в образованието: нови, продължаващи и отсъстващи ангажименти

Деян Колев Продължаване и разширяване на ключови образователни политики от предходните години, напълно иновативни политически решения по други важни тематични области, като делегираните училищни бюджети и качеството на образование, както и липса на експлицитни ангажименти към теми като интеркултурното образование, образователната интеграция, училищната сегрегация и др. Това може да бъде видяно в тематичните Приложения към […]

Read More

Демокрацията не се постига с полицейски методи: становище на Център Амалипе

Център Амалипе изразява категорично възмущение от проведената на 5 ноември полицейска акция в дома на родителите на кандидата за народен представител Лало Каменов в гр. Лом. Изразяваме също така притеснение от начина на провеждане на множество подобни акции в ромските квартали на Русе, Бургас, Варна, Пловдив и ред други градове и населени места. Макар и […]

Read More

Становище на Център Амалипе във връзка със Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването

Във връзка с влизането в сила на Заповед РД-01-856/19.10.2021г. на Министъра на здравеопазването и въвеждането на нови противоепидемични мерки, Център Амалипе и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” имат предложения по т.8. Преустановяват се присъствените учебни занятия на 50% от паралелките в училищата в общините с достигната 14-дневна заболеваемост между 500 и 750 […]

Read More

Становище на Център Амалипе и мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” относно проявеното насилие към проф.Денков

Център Амалипе и училищата от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник“ изразяват своето дълбоко възмущение от нападението над Министъра на образованието и науката проф. Николай Денков. Категорично е недопустимо български граждани, привърженици на която и да е партия или несимпатизиращи на такава, да се опитват да наложат никому неясни идеи чрез насилие и агресия. Една […]

Read More

Новата учебна година в училищата с малък брой ученици: какво може да се направи за максимално дълго присъствено обучение?

Новата учебна година вероятно ще предложи най-важното от предходната, а именно редуването на присъствено обучение и ОРЕС. Публикуваните от МОН Насоки за обучение и действия в условията на извънредна епидемична обстановка задават рамка за търсенето на максимално присъствено обучение и вземане на решения, съобразени с местната специфика. Какво може да се направи, за да бъдат […]

Read More

Министър без портфейл по ромските въпроси: възможности и заплахи

За първи път се създава пост „Министър (без портфейл) по ромските въпроси“. За първи път на министерска позиция е предложен ром, при това – жена. Въвеждането на позиция „Министър (без портфейл) по ромските въпроси“ е стъпка, която би могла да ускори процесите на интеграция, но в същото време не е универсално решение, панацея и крие […]

Read More
Page 2 of 41234