Новости

Шеста национална педагогическа конференция ‘Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище’: практики от училищата

Безпрецедентно високо дипломатическо и педагогическо присъствие, както и участие на политическо ниво от основните заинтересовани страни характеризираха Националната педагогическа конферемция „Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище“. Омбудсманът Мая Манолова, заместник-министър Деница Сачева, заместник-министър Зорница Русинова, кметът на Габрово Таня Христова, Н. Пр. Денис Кнобел (посланик на Швейцария и съ-председател […]

Read More

ОУ “Христо Ботев”, гр.Стамболийски по пътя на иновативното обучение

В Основно училище „Христо Ботев“, гр. Стамболийски се обучават и възпитават общо 207 деца и ученици от ПГ- 5 години до VIII клас. Визията за развитие на училището е насочена към намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система и повишаване качеството на образование на учениците. Качественото обучение и възпитание, развитие и успешно завършване на […]

Read More

Обединените и иновативните училища: предизвикателства, трудности и възможности

Какво мотивира училищата да се трансформират в обединени и / или иновативни, кои са основните спънки пред този процес и какво може да направи професионалната директорска общност за интеркултурно образование, за да подкрепи този процес: това бяха основните обсъждани въпроси по време на дискусията „Предизвикателства на новия ЗПУО: обединените и иновативните училища”. Тя се проведе на […]

Read More

Иновативни училища: защо и как?

До 31 януари училищата, които прилагат иновации могат да подадат документи, за да получат статут на „иновативно училище”. През 2017 г. 184 училища успяха да го постигнат, сред които и 16 училища от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник”. За съжаление, все още много от училищата, които вече имат достатъчно натрупан опит в тази насока, […]

Read More

Въздействието на Програма „Намаляване на отпадането на ромски деца от училище” върху възпитателно-образователния процес в мултикултурна училищна среда

Таня Ванова, ЦМЕДТ ” Амалипе” Динамиката на времето, в което живеем, ни поставя пред много предизвикателства. Необходимо е да имаме ясна представа как организираме образователното пространство, как конструираме педагогическото взаимодействие, кои са най-устойчивите принципи в нашата работа и как постигаме образователните цели.Едно от предизвикателствата на нашето съвремие е да създадем конкретна и съобразена със съвременните […]

Read More

Интерактивни методи на обучение в ранна детска възраст при деца билингви

Милена Илиева, Сдружение “Свят без граници”, Стара Загора  Резюме: Статията съдържа парадигми за ранни интервенции при деца от ромски етнически произход, принадлежащи към маргинализираната част от обособения ромски квартал „Лозенец”, град Стара Загора, които не са посещавали детска градина, като се описва накратко интерактивна методика, която е апробирана с над 50 деца и е дала положителни […]

Read More

Ролята на социалния педагог за развиване на личностната устойчивост на децата в условията на интеркултурна средa

доц. д-р Розалия Кузманова – Карталова, ВТУ „Св.Св.Кирил и Методий” Днес особено активно се говори за живот в интеркултурна среда, което се свързва с толерантност, взаимоприемане, емпатичност, уважение към религия, ценности и обичаи на различните етнокултурни групи за личностната устойчивост на хората и просперитета на нацията. За постигането на такива хармонични отношения е необходимо удовлетворяване на потребностите и очакванията […]

Read More

Проект “Всеки ученик ще бъде отличник”

Проект „Всеки ученик ще бъде отличник” е двугодишна програма, подкрепена от Тръст за социална алтернатива. Проектните дейности са насочени към превенция на отпадането и задържане на ромските деца в училище, увеличаване на броя на реинтегрираните / записаните  отново в училище деца, увеличаване на броя на възрастните роми, включени във форми на учене през целия живот, […]

Read More

Интеркултурно образование и намаляване на отпадането на ромски деца от училище

  Образованието е област, в която Център „Амалипе” работи от самото си създаване и приносът и не може да бъде оспорван. Основната кауза на ЦМЕДТ „Амалипе” е да превърне училището в място, където всяко дете може да намери себе си, място, където всяко дете да повярва, че може да бъде отличник, място, където да получи […]

Read More

Какво е интеркултурното образование?

ПЕДАГОГИЧЕСКА КОНЦЕПЦИЯ НА ПРОГРАМА ПРЕВЕНЦИЯ НА ОТПАДАНЕТО НА РОМСКИТЕ ДЕЦА ОТ УЧИЛИЩЕ НАШАТА МИСИЯ: Да превърнем училището в място за всяко дете ОСНОВЕН ПОДХОД: Знанието се постига в споделянето на ценности и култури, в което всеки един ученик може да бъде добър НАШИТЕ ПРИНЦИПИ: 1. Всеки ученик може да бъде отличник! Всеки ученик е добър в нещо. Това […]

Read More
Page 10 of 11« First...7891011