Създаването на стандарт за институция с концентрация на деца и ученици от уязвими групи, който да допълни средствата по чл.52а, е едно от предложенията на МОН за промени в Наредбата за финансирането. Други предложения се отнасят до ЦПЛР, заниманията по интереси към тях и други. Това става ясно от проекта за промени в Наредбата за […]
Много деца от уязвими групи не могат да продължат своето образование във висше учебно заведение поради финансовата бариера и липсата на подкрепа от родителите, за които или висшето образование не е ценност, или нямат средствата за това. Повечето ученици имат за цел да завършат своето средно образование, за да започнат работа и да подпомогнат финансово […]
От 24 февруари до 14 март 2025 г. в шест региона на страната – Велико Търново, Шумен, София, Сливен, Плевен и Пловдив – се проведоха регионални срещи на образователните медиатори, организирани от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“. Регионалните срещи бяха посветени на ключови теми, свързани с ролята на образователния медиатор в съвременното общество, […]
На 17 март 2025 г. беше проведена вдъхновяваща лекция със студенти от втори курс, специалност ПНУП, във Великотърновския университет “Св. Св. Кирил и Методий”. Лекцията беше организирана по покана на проф. Мариана Мандева, която покани Валери Ангелов – бивш студент на ВТУ и представител на Център „Амалипе“ – като специален гост-лектор. Валери Ангелов сподели със […]
Промяна в Наредбата за финансирането, чл.52а за въвеждане на стандарт за институция ще бъде направена още през тази година. Разбирам аргументите за облекчаване на санкцията със спирането на детските надбавки за цяла година, като ще ги ограничим до три месеца. Ще търсим начини за закупуване на повече училищни автобуси. Ще въведем система за оценка на […]
Финансовата стабилност и достъпът до финансови услуги са ключови за икономическата независимост на всяка общност. За да разберем по-добре предизвикателствата и възможностите пред хората в различни населени места, стартираме важно проучване за финансовите продукти и услуги, които са достъпни и необходими. Анкетата ни цели да оцени нивото на финансово включване и да идентифицира специфичните нужди […]
Автор: Деян Колев Продължаване на някои стари ангажименти, както и включване на нови – в предучилищното, училищното и университетското образование, могат да бъдат открити в оповестената Управленска програма на правителството на Росен Желязков. Основните приоритети звучат абстрактно, но все пак са консенсусни и са подкрепени от повечето партии, синдикатите и работодателските съюзи, както и от […]
На 27.02.2025 г. представители на неформалната образователна общност, част от която е и ЦМЕДТ „Амалипе“ проведоха среща с министър Красимир Вълчев относно необходимите стратегически промени в образователната система. Обсъдени бяха ключови теми като: Учебните програми – олекотяване, осъвременяване и учебните планове; Приобщаващо образование; Мерки за подобряване на учебния процес; Оценяването. Критерии и преглед на Наредбата […]
Всяка година последната сряда на февруари светът отбелязва Деня на розовата фланелка – инициатива, която стартира в Канада през 2007 г., когато двама ученици решават да се противопоставят на тормоза. Те забелязват как тяхно съученик е бил тормозен, защото е носил розово, и организират акция, в която раздават розови тениски в знак на солидарност. Този […]
На 24 февруари 2025 г. в хотел „Рила“, гр. София, Център „Амалипе“ организира официалното откриващо събитие на проект SASTIPE, насочен към подобряване на достъпа на ромските общности до качествени психично-здравни услуги в България, Румъния и Гърция. Събитието събра ключови институционални представители, здравни експерти, ромски медиатори и граждански организации, които обсъдиха основните предизвикателства и възможности за […]