След публикуването на съобщенията за началото на присъствените обучения по проект Подкрепа за успех, получихме множество допълнителни въпроси и коментари. Както бях написал в няколко ФБ групи, обобщихме тези въпроси и потърсихме техния отговор от колегите в МОН. Публикуваме нови въпроси и отговори. Безспорна е важността на рестартирането на проект Подкрепа за успех, както и […]
От първи юни до 14-ти септември училищата могат да проведат до 120 присъствени часа с учениците, които не са участвали ефективно в дистанционното обучение. Възстановяват се и присъствените занимания по интереси. Така изпълнението на проект подкрепа за успех може да рестартира ефективно. Как ще се провеждат присъствените допълнителни обучения и занимания по интереси? Още преди […]
До края на първи юни, тоест 23.59 ч. училищата могат да кандидатстват с проекти по Националната програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Тя е една от четирите нови национални програми, които ще бъдат реализирани през 2020 година със средства от националния бюджет. Ще финансира около 150 училищни STEM центрове. Допустими кандидати са държавни и общински […]
Честит празник, драги учители, образователни медиатори, активни родители и всички, за които културата и просветата са лична кауза! Със своя неуморен труд вие водите светлината на просветата и в най-отдалечените краища; там, където асфалтираният път свършва и прожекторите рядко достигат. Със своя неуморен труд вие строите мостовете на културата между всички, живеещи в България! Работейки […]
Вероятно много от вас вече са се досетили. Други пък може би са се надявали за първи път да направим есенен фестивал. Честно казано в някакъв момент се надявахме и ние. За съжаление обаче и с голямо неудоволствие сме длъжи да обявим, че поради извънредната обстановка и променение обстоятелства по край пандемията COVID-19 фестивал “Отворено […]
Дистанционното обучение задълбочи различията между училищата, но не между училищата от селата и градовете, не между „ромските“ и „неромските“ училища, а между тези, които искат да направят най-доброто за своите ученици и да им дадат сигурност и бъдеще, дори и в условията на криза, и такива, които не искат да нарушат руслото на мудното ежедневно […]
Две планирани кампании за работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция, приемане на различието и преодоляване на негативните стереотипи се проведоха през м. май по проект „ Социално – икономическа интеграция на уязвими групи в община Гулянци – шанс, толерантност и успех”, / BG05M9OP001-2.018-0037-2014BG05M2OP001- C01/. Кампаниите бяха […]
Поради извънредното положение и променената ситуацията, в която се озовахме през последните повече от 2 месеца, се наложи целият екип на Център Амалипе да промени посоката на дейностите си. Насочихме главно усилията си в Кампания “Стара техника за ново начало”, в подпомагане на образователните медиатори и училищата в нововъведеното дистанционно обучение. Отменихме всички планирани масови […]
Всеки ден, в който учениците не са включени в дистанционното обучение, води до повишаване на риска от затруднения, с които ще се сблъскат след приключване на ограниченията и връщането им в клас, поради което държавата не може да си позволи да се откаже от усилията да присъедини тези деца към учебния процес. За преодоляване на […]
На фона на очертаващата се все по-ясно вероятност дистанционното обучение за голяма част от учениците да продължи до края на учебната година, остава актуален проблемът с невъзможността много ученици физически да участват в онлайн дистанционно обучение. Какво могат да направят училищата, за да разрешат този проблем? По данни на Министерство на образованието около 11% от […]