МОН подсигури таблети и лаптопи за ОРЕС

Над 40000 мобилни устройства за обучение от разстояние в електронна среда ще бъдат закупени от МОН и предоставени в училищата с идентифицирана липса на устройства. Ще бъдат използвани над 16 милиона лева от бюджета на образователното министерство. Училищата ще получат устройствата до началото на учебната година или най-късно до края на месец октомври.

Закупените устройства ще бъдат:

-24 500 таблета за обучение от разстояние в електронна среда. Те ще бъдат с операционна система Android. Устройствата ще са подходящи за оборудване с карти за безжичен интернет. През миналата година МОН даде възможност на директорите да купуват такива карти с реализираните икономии от бюджетите на училищата.

-15 500 преносими компютри, таблети с Windows и хромбуци по действащи договори. Очаква се те да стигнат в училищата до началото на учебната година.

С таблетите и лаптопите ще се покрият изцяло заявените от училищата потребности от допълнителни устройства. Преди година Регионалните управления на образованието събраха информация за необходимост от 166 000 устройства към различните училища. Със средства от държавния бюджет през октомври 2020 година и най-вече със средства по проект Равен достъп до училищно образование в условията на кризи, финансиран от Европейския инструмент за реакция на кризата covid-19, по училищата бяха предоставени десетки хиляди устройства. Десетки хиляди други таблети и лаптопи бяха подсигурени в резултат от дарителски кампании, организирани от самите училища и от неправителствени организации. Така например в рамките на кампанията Стара техника за ново начало Център Амалипе успя да подсигури над 1200 устройства, които бяха разпределени в над 100 училища. Особено важно бе това, че много родители, включително родители от уязвими групи закупиха необходимите устройства за своите деца. В резултат на всичко това към юни 2021 година МОН събра информация за около 40 хиляди необходими устройства.

Център Амалипе поздравява ръководството на Министерството на образованието и науката за предоставената възможност всички училища с идентифицирана потребност от устройства за обучение от разстояние да получат такива устройства! Разбира се, това съвсем не е достатъчно, но е важна необходима предпоставка за включването на всички деца в обучение от разстояние в електронна среда.

Photo by John Schnobrich on Unsplash

Вижте още:

Министърът на образованието за непосредствените и средносрочните задачи пред МОН и образователната система

Дистанционното обучение през изминалата учебна година: какво се случи

Училищата и учениците без устройства за ОРЕС