Новости

МОН набира обучители на новоназначените образователни медиатори и социални работници

Стотици образователни медиатори и социални работници бяха назначени по проект Подкрепа за успех през септември и октомври. Те вече започнаха работа в училищата в изпълнение на дейност 7 от проекта, както и в подкрепа на цялостната работа на съответната образователна институция с родителската общност. Едно от големите предизвикателства е липсата на опит при повечето от […]

Read More

Как ще завършат и как ще продължат учениците от десети клас?

Учениците, които завършват първи гимназиален етап, тоест 10 клас, ще имат външно оценяване по български език и по математика. Тези от тях, които завършват първа степен на професионална квалификация и желаят да сменят професионалното направление, ще могат да се явят и на държавен изпит по професията. Министерството на образованието и науката предлага като примерни дати 9 […]

Read More

79 училища и детски градини ще получат финансиране за взаимодействие с родителите по национална програма Заедно за всяко дет

Седемдесет и девет училища и детски градини ще получат финансиране по компонент “Добри практики за взаимодействие  с родителите на институциите от предучилищното и училищното образование” от национална програма  “Заедно за всяко дете”. Цялостното финансиране на компонента е от 151 653 лв.като стойността на единичен проект варира  до 2000 лв.  Подкрепени са проектите на 27 детски […]

Read More

МОН публикува за обществено обсъждане Проект на Решение на Министерския съвет за приемане на Списък на иновативните училища в Република България за учебната 2019/2020 година

Съгласно чл. 38 на Закона за предучилищното и училищното образование, всички училища, които прилагат иновации, имаха възможност да кандидатстват към Министерство на образованието, за да получат официално статут на такива, до 31 януари 2019 г., а ако училището е вписано в Списъка на иновативните училище, но има желание да разшири обхвата на иновационния процес за […]

Read More

Образователната интеграция – взаимодействие между деца, родители и педагози

За успешното приобщаване на децата от уязвими групи в образованието е необходимо да се развива всяка една индивидуалност, да се преодолеят стереотипите от непознаването и предразсъдъците. Образованието да бъде за всички деца, но и насочено към подкрепа на учителите. Нужно е взаимодействие с родителите, които също да имат мотивация децата им да ходят на училище. […]

Read More

Различното – стъпка към успеха: иновативният модел в НУ “Иван Вазов ” – гр. Дългопол

През настоящата 2017/2018 г. Начално училище „Иван Вазов“ – гр. Дългопол, е иновативно училище. Стремежът на колектива е децата и учениците да се чувстват добре, да получат добро образование, да са в среда на спокойствие, уют, сигурност. В търсене на най-доброто педагогическият ресурс разработи проект, който бе одобрен и училището беше вписано в списъка на […]

Read More

Шеста национална педагогическа конференция ‘Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище’: практики от училищата

Безпрецедентно високо дипломатическо и педагогическо присъствие, както и участие на политическо ниво от основните заинтересовани страни характеризираха Националната педагогическа конферемция „Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище“. Омбудсманът Мая Манолова, заместник-министър Деница Сачева, заместник-министър Зорница Русинова, кметът на Габрово Таня Христова, Н. Пр. Денис Кнобел (посланик на Швейцария и съ-председател […]

Read More

ОУ “Христо Ботев”, гр.Стамболийски по пътя на иновативното обучение

В Основно училище „Христо Ботев“, гр. Стамболийски се обучават и възпитават общо 207 деца и ученици от ПГ- 5 години до VIII клас. Визията за развитие на училището е насочена към намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система и повишаване качеството на образование на учениците. Качественото обучение и възпитание, развитие и успешно завършване на […]

Read More

Обединените и иновативните училища: предизвикателства, трудности и възможности

Какво мотивира училищата да се трансформират в обединени и / или иновативни, кои са основните спънки пред този процес и какво може да направи професионалната директорска общност за интеркултурно образование, за да подкрепи този процес: това бяха основните обсъждани въпроси по време на дискусията „Предизвикателства на новия ЗПУО: обединените и иновативните училища”. Тя се проведе на […]

Read More

Иновативни училища: защо и как?

До 31 януари училищата, които прилагат иновации могат да подадат документи, за да получат статут на „иновативно училище”. През 2017 г. 184 училища успяха да го постигнат, сред които и 16 училища от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник”. За съжаление, все още много от училищата, които вече имат достатъчно натрупан опит в тази насока, […]

Read More
Page 26 of 27« First...1020...2324252627