Съгласно чл. 38 на Закона за предучилищното и училищното образование, всички училища, които прилагат иновации, имаха възможност да кандидатстват към Министерство на образованието, за да получат официално статут на такива, до 31 януари 2019 г., а ако училището е вписано в Списъка на иновативните училище, но има желание да разшири обхвата на иновационния процес за […]
За успешното приобщаване на децата от уязвими групи в образованието е необходимо да се развива всяка една индивидуалност, да се преодолеят стереотипите от непознаването и предразсъдъците. Образованието да бъде за всички деца, но и насочено към подкрепа на учителите. Нужно е взаимодействие с родителите, които също да имат мотивация децата им да ходят на училище. […]
През настоящата 2017/2018 г. Начално училище „Иван Вазов“ – гр. Дългопол, е иновативно училище. Стремежът на колектива е децата и учениците да се чувстват добре, да получат добро образование, да са в среда на спокойствие, уют, сигурност. В търсене на най-доброто педагогическият ресурс разработи проект, който бе одобрен и училището беше вписано в списъка на […]
Безпрецедентно високо дипломатическо и педагогическо присъствие, както и участие на политическо ниво от основните заинтересовани страни характеризираха Националната педагогическа конферемция „Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище“. Омбудсманът Мая Манолова, заместник-министър Деница Сачева, заместник-министър Зорница Русинова, кметът на Габрово Таня Христова, Н. Пр. Денис Кнобел (посланик на Швейцария и съ-председател […]
В Основно училище „Христо Ботев“, гр. Стамболийски се обучават и възпитават общо 207 деца и ученици от ПГ- 5 години до VIII клас. Визията за развитие на училището е насочена към намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система и повишаване качеството на образование на учениците. Качественото обучение и възпитание, развитие и успешно завършване на […]
Какво мотивира училищата да се трансформират в обединени и / или иновативни, кои са основните спънки пред този процес и какво може да направи професионалната директорска общност за интеркултурно образование, за да подкрепи този процес: това бяха основните обсъждани въпроси по време на дискусията „Предизвикателства на новия ЗПУО: обединените и иновативните училища”. Тя се проведе на […]
До 31 януари училищата, които прилагат иновации могат да подадат документи, за да получат статут на „иновативно училище”. През 2017 г. 184 училища успяха да го постигнат, сред които и 16 училища от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник”. За съжаление, все още много от училищата, които вече имат достатъчно натрупан опит в тази насока, […]
Таня Ванова, ЦМЕДТ ” Амалипе” Динамиката на времето, в което живеем, ни поставя пред много предизвикателства. Необходимо е да имаме ясна представа как организираме образователното пространство, как конструираме педагогическото взаимодействие, кои са най-устойчивите принципи в нашата работа и как постигаме образователните цели.Едно от предизвикателствата на нашето съвремие е да създадем конкретна и съобразена със съвременните […]
Милена Илиева, Сдружение “Свят без граници”, Стара Загора Резюме: Статията съдържа парадигми за ранни интервенции при деца от ромски етнически произход, принадлежащи към маргинализираната част от обособения ромски квартал „Лозенец”, град Стара Загора, които не са посещавали детска градина, като се описва накратко интерактивна методика, която е апробирана с над 50 деца и е дала положителни […]
доц. д-р Розалия Кузманова – Карталова, ВТУ „Св.Св.Кирил и Методий” Днес особено активно се говори за живот в интеркултурна среда, което се свързва с толерантност, взаимоприемане, емпатичност, уважение към религия, ценности и обичаи на различните етнокултурни групи за личностната устойчивост на хората и просперитета на нацията. За постигането на такива хармонични отношения е необходимо удовлетворяване на потребностите и очакванията […]