През последните няколко седмици отвсякъде ни заливат резултатите от ПИЗА, обвинения, съжаление – за това какво са децата ни, какво не са децата, колко много не успяват, как нямат, как не могат, как не искат … но тази новина вече остаря. Гледахте ли новините тази вечер? А вчера? А онзи ден? Забелязахте ли, че една и […]
На своето 12 заседание, провело се в Пловдив, Комитетът за наблюдение на оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж одобри Индикативна годишна работна програма за 2020 година. Също така бе актуализирана програмата за настоящата година. Какво предстои да се случи по оперативната програма? Важната новина относно предстоящите операции е, че голямата част от тях […]
Резултатите от теста за функционална грамотност PISA, проведен през 2018 година, ще бъдат дълго време анализирани от различни страни и гледни точки. Макар и в голяма степен очаквана, тенденцията за продължаващо влошаване на резултатите на България безспорно трябва да бъде причина за основателна тревога и стимул за продължаване / за реално прилагане на промените в […]
Стотици образователни медиатори и социални работници бяха назначени по проект Подкрепа за успех през септември и октомври. Те вече започнаха работа в училищата в изпълнение на дейност 7 от проекта, както и в подкрепа на цялостната работа на съответната образователна институция с родителската общност. Едно от големите предизвикателства е липсата на опит при повечето от […]
Учениците, които завършват първи гимназиален етап, тоест 10 клас, ще имат външно оценяване по български език и по математика. Тези от тях, които завършват първа степен на професионална квалификация и желаят да сменят професионалното направление, ще могат да се явят и на държавен изпит по професията. Министерството на образованието и науката предлага като примерни дати 9 […]
Седемдесет и девет училища и детски градини ще получат финансиране по компонент “Добри практики за взаимодействие с родителите на институциите от предучилищното и училищното образование” от национална програма “Заедно за всяко дете”. Цялостното финансиране на компонента е от 151 653 лв.като стойността на единичен проект варира до 2000 лв. Подкрепени са проектите на 27 детски […]
Съгласно чл. 38 на Закона за предучилищното и училищното образование, всички училища, които прилагат иновации, имаха възможност да кандидатстват към Министерство на образованието, за да получат официално статут на такива, до 31 януари 2019 г., а ако училището е вписано в Списъка на иновативните училище, но има желание да разшири обхвата на иновационния процес за […]
За успешното приобщаване на децата от уязвими групи в образованието е необходимо да се развива всяка една индивидуалност, да се преодолеят стереотипите от непознаването и предразсъдъците. Образованието да бъде за всички деца, но и насочено към подкрепа на учителите. Нужно е взаимодействие с родителите, които също да имат мотивация децата им да ходят на училище. […]
През настоящата 2017/2018 г. Начално училище „Иван Вазов“ – гр. Дългопол, е иновативно училище. Стремежът на колектива е децата и учениците да се чувстват добре, да получат добро образование, да са в среда на спокойствие, уют, сигурност. В търсене на най-доброто педагогическият ресурс разработи проект, който бе одобрен и училището беше вписано в списъка на […]
Безпрецедентно високо дипломатическо и педагогическо присъствие, както и участие на политическо ниво от основните заинтересовани страни характеризираха Националната педагогическа конферемция „Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище“. Омбудсманът Мая Манолова, заместник-министър Деница Сачева, заместник-министър Зорница Русинова, кметът на Габрово Таня Христова, Н. Пр. Денис Кнобел (посланик на Швейцария и съ-председател […]