На четвърти август МОН публикува резултатите от конкурса по Националната програма за изграждане на училищна STEM среда. По него са подкрепени 150 училища с близо 20 милиона лева. Седмица по-късно Министерският съвет одобри трансфери в размер 16 586 976 лв. по бюджетите на общините за финансово осигуряване на дейности по Национална програма „Изграждане на училищна […]
До 14-ти август заинтересованите страни могат да изпратят становища по предложените от управляващия орган на Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж критерии за избор на операция Ограмотяване на възрастни 2. Предложената операция ще се изпълнява като конкурентен подбор на проекти. Училища, Центрове за подкрепа на личностното развитие и неправителствени организации ще могат да […]
Близо 300 учители и директори от цялата страна, включително от български училища в чужбина, преподаватели в университети, медиатори и образователни експерти се включиха в конференцията “Дистанционно обучение в мултикултурна среда”, организирана от Център Амалипе и Департамента за продължаващо образование и квалификация на педагогически специалисти (ДЕПОКПС) към Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий“, с подкрепата […]
Близо 300 учители и директори от цялата страна, включително от български училища в чужбина, преподаватели в университети, медиатори и образователни експерти се включиха в конференцията “Дистанционно обучение в мултикултурна среда”, организирана от Център Амалипе и Департамента за продължаващо образование и квалификация на педагогически специалисти (ДЕПОКПС) към Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий“, с подкрепата […]
Уважаеми колеги, През последните няколко месеца всички бяхме изправени пред предизвикателства, които промениха изцяло и необратимо образователната система. Всички училища трябваше да организират дистанционно провеждане на учебния процес в условията на пандемия и извънредно положение. Новата учебна година поставя още повече въпросителни. Особено предизвикателство в това отношение е работата в мултикултурна среда. За голяма част от училищата, които […]
Над 500 училища от цялата страна кандидатстваха за създаването на училищни STEM центрове по Националната програма на МОН. Прави впечатление значително по-високата активност на училищата с над 300 ученици. По компонента за малки училища с под 300 ученици подадените проекти са значително по-малко и не достигат дори броя на концепциите, които трябва да бъдат селектирани. […]
След кратко прекъсване бяха възобновени работните посещения на образователните експерти в община Гулянци по проект „ Социално – икономическа интеграция на уязвими групи в община Гулянци – шанс, толерантност и успех”, / BG05M9OP001-2.018-0037-2014BG05M2OP001- C01/. Целта на работните срещи е методическа подготовка за предстоящи дейности, изготвяне на отчетни документи, провеждане на събития в условия на противоепидемични […]
След публикуването на съобщенията за началото на присъствените обучения по проект Подкрепа за успех, получихме множество допълнителни въпроси и коментари. Както бях написал в няколко ФБ групи, обобщихме тези въпроси и потърсихме техния отговор от колегите в МОН. Публикуваме нови въпроси и отговори. Безспорна е важността на рестартирането на проект Подкрепа за успех, както и […]
От първи юни до 14-ти септември училищата могат да проведат до 120 присъствени часа с учениците, които не са участвали ефективно в дистанционното обучение. Възстановяват се и присъствените занимания по интереси. Така изпълнението на проект подкрепа за успех може да рестартира ефективно. Как ще се провеждат присъствените допълнителни обучения и занимания по интереси? Още преди […]
До края на първи юни, тоест 23.59 ч. училищата могат да кандидатстват с проекти по Националната програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Тя е една от четирите нови национални програми, които ще бъдат реализирани през 2020 година със средства от националния бюджет. Ще финансира около 150 училищни STEM центрове. Допустими кандидати са държавни и общински […]